Klima cihazının tarihi beşeriyet derece eskidir. İlk insanlar beden ısılarını koruyabilmek ve ferdî konfor peylemek için efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı egemen dershane, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Tutarlı çağlarda Leonardo Da Vinci, andıran bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak için kez gücü ile çaldatmaışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya serlandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk önemli kullanma düzını 1920′ li yılların başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her hin 20 derecedir” ilanını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam fail beceri vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya serlandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini arama fail bir vetiretir. Hasetmüzde insanlar, daha abat ve mümbit evetşayabilmek için klima aletinı tercih etmektedir. Bir kaç yıl öncesine derece klima gösterişli olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut meseleyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya dayanıklı rağbet etmiyorlardı. Fakat aradan geçen birkaç yılda çok başkalık evet. Artık klima namevcut meseleyerlerinde kimse çaldatmaışmak istememektedir. Önce meseleyerlerinde geniş olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin bile elzem konfor apareyı olmuşdolaşma. Son teknoloji ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı yalnızca edebiyat serinlemek için kullanılan bir aparey olmaktan çıyaşlıp, kışın da ısınmak için tercih edilen aparey yapmıştır. Klima kullanma aldatmaışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye serlamıştır. Pazardaki ürün ve eder çeşitliliği karşısında tüketicilerimiz hüküm ita sürecinde oldukça karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın aldatmaınan klimaların, Türkiye’ nin diyar koşullarına ve klimatize edilmek maksut mekana şık seçilmemiş olması, kifayetli servis desteğinin sağlanamaması, dosdoğru montaj uygulamalarının yapılmaması gibi nedenlerle maalesef tüketicimiz mağdur olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın derç maliyetinin beraberinde pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti bile dikkate aldatmaınmalıdır. Klima apareyı satın aldatmaınmadan önce bu kriterler dikkate aldatmaınarak ıvır zıvır bir sondaj yapılmalıdır.