SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki mazmun. Fakat bu iki mazmun konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışbilgiş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-ticaret siteleri dâhilin ciddi olan bu iki mazmun, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki mazmun da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını berenarı henüz hevesligurur ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması dâhilin meydana getirilen çalışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik artışı ustalıklemlerinin kâffesine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çalışma olan SEM, alıcı kitlesini imar etmek açısından da nispeten önemlidir. Hatta SEM çalışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çalışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çalışmalardır. SEM belli bir bütçe dâhilin maruz reklamları kapsarken SEO çalışmaları belli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde etmek dâhilin meydana getirilen çalışmalardır. Elkızı, bu katlaştırmayı berenarı henüz hevesligurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki fark; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret katlığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Doğrusu SEO dâhilin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi dâhilin yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik müddet içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama mazmunı arasındaki bir diğer önemli fark da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları başüstüneğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çalışmalarında bu yer değişikdır. SEO çalışmaları henüz doğal icraatı kapsar ve sitenize henüz örgensel bir trafik sıkıntısızışı katkısızlar.
Bu iki mazmun, dâhilerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çalışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise uğur henüz ticari başüstüneğu dâhilin dâhilerikler SEO çalışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu yeltenmek değildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Sadece iki mazmun arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz esen evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına için ikisinden de faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.